ייעוץ עסקי הקמת עסק

הקמת עסק פרטי מהווה הזדמנות של ממש עבור אנשים רבים אשר מעדיפים להרוויח את לחמם בדרך זאת. לרוב, מדובר על אנשים אשר הועסקו כשכירים או כמנהלים בתחום בו הם רוצים להתפתח עצמאית, או אחרים אשר למדו את התחום בלימודים אקדמאיים או לימודי תעודה ויש להם כבר ניסיון מעשי. מומלץ מאוד שגם יהיה להם חוש עסקי מפותח, ובנוסף, יכולת ניהולית. כל אלו נחוצים מאוד בהמשך הדרך. יעוץ עסקי הקמת עסק מומלץ אף הוא מאחר ויש לתכנן היטב את המהלך המורכב.

יש לבצע את התהליך בשלושה שלבים עוקבים מבלי לדלג על אף אחד מהם. הראשון הוא אפיון העסק, השני הוא הכנת תכנית עסקית והשלישי הגדרת העסק ורישומו ברשויות המתאימות שהן: מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. האפיון כולל בחירת תחום העסק וקהל היעד. ניתן להקים את העסק בתחום השירותים, המסחר, הייצור וכדומה. יש לבחור שם מתאים, את המקום ממנו מבצעים את עיקר הפעילות, וכן, הערכה להון ההתחלתי הנדרש והכנתו. לאחר מכן, יש להכין תכנית עסקית המספקת מבט פיננסי וכלכלי על הצפוי, ובין היתר, הערכות לעלויות הקמה, להוצאות פרסום והוצאות נוספות. בנוסף, צפי לתזרים מזומנים, להכנסות ורווחים וכדומה.

השלב השלישי הוא הגדרת העסק וכאן יש להחליט על הישות המוקמת. ניתן לבחור בעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. לכל ישות יש יתרונות וחסרונות וההחלטה אמורה להיות על פי גודל העסק הצפוי, מחזורי הכספים בו, וכן על פי צרכי המקים, טעמו ורצונותיו. צריך לזכור, למשל, כי תמיד ניתן להפוך עוסק מורשה לחברה בע"מ. מומלץ להיעזר במומחים היכולים לייעץ רבות. רואי חשבון, יועצים עסקיים עורכי דין ועוד יכולים גם לבצע משימות שונות עבור הלקוח.

 

הסדנאות שלנו